Nauka na pamięć

Chyba każdy z nas ma w swojej pamięci zadane przez nauczyciela nauczenie się pewnego wiersza, opowiadania lub po prostu fragmentu tekstu na pamięć. I o ile na języku polskim, była to istotna część nauczania tego przedmiotu, o tyle nie na wszystkich przedmiotach można było wykorzystywać te metodę efektywnie. Osoby, które uczą się, a raczej starają się uczyć wszystkich przedmiotów tylko na pamięć mogą mieć ogromne problemy w przyswajaniu coraz to nowszych informacji. Po pierwsze, ich mózg zostaje zaprogramowany w taki sposób, aby zapamiętać jak największą ilość informacji, niestety informacje te bardzo szybko znikają z mózgu, są krótkotrwałe i z czasem się je zapomina. Po drugie, jeżeli osoba ucząca się w ten sposób, chciałaby przyswoić sobie materiał z matematyki, może polec na egzaminie, na którym dostanie zadanie różniące się zupełnie od tego, którego uczyła się na pamięć. Jest to właśnie efekt złego podejścia do przedmiotu. Niektórych informacji po prostu nie da się wyuczyć na pamięć. Najbardziej efektywnym podejściem do nauki jest uczenie się ze zrozumieniem. Czyli przyswajanie materiału, ale w taki sposób, aby mówiąc o nim, dana osoba wiedziała o czym mówi, a nie tylko wyklepywała zapamiętaną przez mózg regułkę. Dlatego do nauki należy podejść z rozwagą, a nie bezmyślnie zapamiętywać informacje.

Both comments and pings are currently closed.